TitelDatumPopulariteitActiefReacties

Schoolwiki

04. Streefbeeld

  • Wij doen er alles aan om de leerlingen en de ouders zich betrokken te laten voelen bij de school.
  • Er wordt zorg en aandacht besteed aan iedere leerling zodat een leerling zich gekend en gezien voelt.
  • De sfeer is gezellig, maar wij hanteren een degelijke en strikte houding.
  • De mentor onderhoudt een warme band met de klas en heeft, indien noodzakelijk contact met ouder(s) / verzorger(s).

04. Uitgangspunten

Uitgangspunten voor het vormgeven van ons onderwijs zijn, zoals opgenomen in de visie (zie hoofdstuk 1): 

  • Het bieden van ruimte voor talent, creativiteit en initiatief van leerlingen en werknemers;
  • Binnen een veilige omgeving toewerken in je eigen tempo en op je eigen manier naar een diploma;
  • Gebruik maken van ICT en eigen laptop;
  • We leren van en met elkaar: leerlingen onderling, leerlingen van leraren, maar ook leraren van leerlingen.

04. Uitgangspunten

Uitgangspunten voor het vormgeven van ons onderwijs zijn:
  • Kennis wordt niet alleen overgedragen maar verworven (geconstrueerd);
  • Leren doe je vooral door het ontplooien van eigen activiteiten (eigenaarschap);
  • Leren doe je samen (o.a. met klasgenoten);
  • Leren doe je in samenhang (contextrijk, realistisch);
  • Reflectie speelt een belangrijke rol bij leren;
  • In ons onderwijs is het maken van keuzes erg belangrijk. Binnen vaste kaders begeleiden wij je hierin.
  • (Teams van) volwassenen ondersteunen het leren in verschillende rollen.

04. Voorzieningen

Voor leerlingen die belemmeringen ondervinden in hun leer- en ontwikkelingsproces heeft de school verschillende voorzieningen getroffen: 
 

  • Leerlingen met leerproblemen kunnen steunles krijgen. Voor leerlingen die onvoldoende staan voor een vak is het verplicht om deze hulp te aanvaarden wanneer dit noodzakelijk wordt geacht;
  • De school biedt op een aantal terreinen hulp of trainingen aan zoals faalangstreductietrainingen;
  • Het is mogelijk om leerlingen te testen. Hierbij kan worden gedacht aan capaciteitenonderzoek, beroepskeuzetesten en specifieke testen (zoals een vooronderzoek dyslexie en screening op faalangst). De testen kunnen intern of extern worden uitgevoerd. Externe testen kunnen o.a. worden afgenomen via het Steunpunt Onderwijs.

Faciliteiten en begeleiding bij dyslexie
Leerlingen met een dyslexieverklaring hebben recht op één of meer compenserende faciliteiten. We maken gebruik van het protocol dyslexie voortgezet onderwijs. Dit zijn:

  • Toetsen in lettertype Arial (of Verdana), puntgrootte 12 en meer dan de gebruikelijke regelafstand (1.15). Vergroting van de gehele toets.
  • 20% tijdverlenging bij toetsen.
  • Gebruik van een laptop met het programma Kurzweil. Kurzweil leest alle digitale teksten voor. Zowel bij de vakken als bij de toetsen wordt een laptop met Kurzweil gebruikt.
  • De examens worden digitaal afgenomen waarbij het mogelijk is om gebruik te maken van auditieve ondersteuning.
  • 30 minuten tijdverlenging bij CE (Centraal Examen) toetsen.
  • Mondelinge afname van toetsen.
  • Dyslexiepas waarop de faciliteiten vermeld staan.
  • Leeslinialen, readingpen, “Daisy-speler” indien in bezit van de leerling

De dyslexiecoach begeleidt de leerling gedurende de hele schoolloopbaan. Naast individuele gesprekken vinden er ook bijeenkomsten plaats met alle leerlingen met dyslexie. Hier worden ervaringen uitgewisseld en wordt de gang van zaken besproken. 

Faciliteiten en begeleiding bij dyscalculie 
Leerlingen met een dyscalculieverklaring hebben recht op één of meer compenserende faciliteiten. Dit zijn: 

  • De leerling gebruikt altijd kladpapier (overzicht).
  • De leerling laten werken met een stapsgewijze aanpak (wat weet ik al, wat wil ik weten, hoe reken ik?). Geef in gevallen waar nodig de wenselijkheid van strategieverandering aan.
  • De leerling laten werken met de formulekaart.
  • De leerling wijzen op net en overzichtelijk werken.
  • De leerling krijgt extra tijd.
  • De leerling krijgt extra mondelinge uitleg.
  • De leerling mag alles met een rekenmachine maken.
  • De leerling krijgt eigen verantwoordelijkheid in de keuze van rekenstrategie. Leerling houdt hier aan vast.

04. Voorzieningen

Voor leerlingen die belemmeringen ondervinden in hun leer- en ontwikkelingsproces heeft de school verschillende voorzieningen getroffen: 
 

  • Leerlingen met leerproblemen kunnen steunles krijgen. Voor leerlingen die onvoldoende staan voor een vak is het verplicht om deze hulp te aanvaarden wanneer dit noodzakelijk wordt geacht;
  • De school biedt op een aantal terreinen hulp of trainingen aan zoals faalangstreductietrainingen;
  • Het is mogelijk om leerlingen te testen. Hierbij kan worden gedacht aan capaciteitenonderzoek, beroepskeuzetesten en specifieke testen (zoals een vooronderzoek dyslexie en screening op faalangst). De testen kunnen intern of extern worden uitgevoerd. Externe testen kunnen o.a. worden afgenomen via het Steunpunt Onderwijs.

Faciliteiten en begeleiding bij dyslexie
Leerlingen met een dyslexieverklaring hebben recht op één of meer compenserende faciliteiten. We maken gebruik van het protocol dyslexie voortgezet onderwijs. Dit zijn:

  • Toetsen in lettertype Arial (of Verdana), puntgrootte 12 en meer dan de gebruikelijke regelafstand (1.15). Vergroting van de gehele toets.
  • 20% tijdverlenging bij toetsen.
  • Gebruik van een laptop met het programma Kurzweil. Kurzweil leest alle digitale teksten voor. Zowel bij de vakken als bij de toetsen wordt een laptop met Kurzweil gebruikt.
  • De examens worden digitaal afgenomen waarbij het mogelijk is om gebruik te maken van auditieve ondersteuning.
  • 30 minuten tijdverlenging bij CE (Centraal Examen) toetsen.
  • Mondelinge afname van toetsen.
  • Dyslexiepas waarop de faciliteiten vermeld staan.
  • Leeslinialen, readingpen, “Daisy-speler” indien in bezit van de leerling

De dyslexiecoach begeleidt de leerling gedurende de hele schoolloopbaan. Naast individuele gesprekken vinden er ook bijeenkomsten plaats met alle leerlingen met dyslexie. Hier worden ervaringen uitgewisseld en wordt de gang van zaken besproken. 

Faciliteiten en begeleiding bij dyscalculie 
Leerlingen met een dyscalculieverklaring hebben recht op één of meer compenserende faciliteiten. Dit zijn: 

  • De leerling gebruikt altijd kladpapier (overzicht).
  • De leerling laten werken met een stapsgewijze aanpak (wat weet ik al, wat wil ik weten, hoe reken ik?). Geef in gevallen waar nodig de wenselijkheid van strategieverandering aan.
  • De leerling laten werken met de formulekaart.
  • De leerling wijzen op net en overzichtelijk werken.
  • De leerling krijgt extra tijd.
  • De leerling krijgt extra mondelinge uitleg.
  • De leerling mag alles met een rekenmachine maken.
  • De leerling krijgt eigen verantwoordelijkheid in de keuze van rekenstrategie. Leerling houdt hier aan vast.

04. Voorzieningen

Voor leerlingen die belemmeringen ondervinden in hun leer- en ontwikkelingsproces heeft de school verschillende voorzieningen getroffen: 
 

  • Leerlingen met leerproblemen kunnen steunles krijgen. Voor leerlingen die onvoldoende staan voor een vak is het verplicht om deze hulp te aanvaarden wanneer dit noodzakelijk wordt geacht;
  • De school biedt op een aantal terreinen hulp of trainingen aan zoals faalangstreductietrainingen;
  • Het is mogelijk om leerlingen te testen. Hierbij kan worden gedacht aan capaciteitenonderzoek, beroepskeuzetesten en specifieke testen (zoals een vooronderzoek dyslexie en screening op faalangst). De testen kunnen intern of extern worden uitgevoerd. Externe testen kunnen o.a. worden afgenomen via het Steunpunt Onderwijs.

Faciliteiten en begeleiding bij dyslexie
Leerlingen met een dyslexieverklaring hebben recht op één of meer compenserende faciliteiten. We maken gebruik van het protocol dyslexie voortgezet onderwijs. Dit zijn:

  • Toetsen in lettertype Arial (of Verdana), puntgrootte 12 en meer dan de gebruikelijke regelafstand (1.15). Vergroting van de gehele toets.
  • 20% tijdverlenging bij toetsen.
  • Gebruik van een laptop met het programma Kurzweil. Kurzweil leest alle digitale teksten voor. Zowel bij de vakken als bij de toetsen wordt een laptop met Kurzweil gebruikt.
  • De examens worden digitaal afgenomen waarbij het mogelijk is om gebruik te maken van auditieve ondersteuning.
  • 30 minuten tijdverlenging bij CE (Centraal Examen) toetsen.
  • Mondelinge afname van toetsen.
  • Dyslexiepas waarop de faciliteiten vermeld staan.
  • Leeslinialen, readingpen, “Daisy-speler” indien in bezit van de leerling

De dyslexiecoach begeleidt de leerling gedurende de hele schoolloopbaan. Naast individuele gesprekken vinden er ook bijeenkomsten plaats met alle leerlingen met dyslexie. Hier worden ervaringen uitgewisseld en wordt de gang van zaken besproken. 

Faciliteiten en begeleiding bij dyscalculie 
Leerlingen met een dyscalculieverklaring hebben recht op één of meer compenserende faciliteiten. Dit zijn: 

  • De leerling gebruikt altijd kladpapier (overzicht).
  • De leerling laten werken met een stapsgewijze aanpak (wat weet ik al, wat wil ik weten, hoe reken ik?). Geef in gevallen waar nodig de wenselijkheid van strategieverandering aan.
  • De leerling laten werken met de formulekaart.
  • De leerling wijzen op net en overzichtelijk werken.
  • De leerling krijgt extra tijd.
  • De leerling krijgt extra mondelinge uitleg.
  • De leerling mag alles met een rekenmachine maken.
  • De leerling krijgt eigen verantwoordelijkheid in de keuze van rekenstrategie. Leerling houdt hier aan vast.

04. Voorzieningen

Voor leerlingen die belemmeringen ondervinden in hun leer- en ontwikkelingsproces heeft de school verschillende voorzieningen getroffen: 
 

  • Leerlingen met leerproblemen kunnen steunles krijgen. Voor leerlingen die onvoldoende staan voor een vak is het verplicht om deze hulp te aanvaarden wanneer dit noodzakelijk wordt geacht;
  • De school biedt op een aantal terreinen hulp of trainingen aan zoals faalangstreductietrainingen;
  • Het is mogelijk om leerlingen te testen. Hierbij kan worden gedacht aan capaciteitenonderzoek, beroepskeuzetesten en specifieke testen (zoals een vooronderzoek dyslexie en screening op faalangst). De testen kunnen intern of extern worden uitgevoerd. Externe testen kunnen o.a. worden afgenomen via het Steunpunt Onderwijs.

Faciliteiten en begeleiding bij dyslexie
Leerlingen met een dyslexieverklaring hebben recht op één of meer compenserende faciliteiten. We maken gebruik van het protocol dyslexie voortgezet onderwijs. Dit zijn:

  • Toetsen in lettertype Arial (of Verdana), puntgrootte 12 en meer dan de gebruikelijke regelafstand (1.15). Vergroting van de gehele toets.
  • 20% tijdverlenging bij toetsen.
  • Gebruik van een laptop met het programma Kurzweil. Kurzweil leest alle digitale teksten voor. Zowel bij de vakken als bij de toetsen wordt een laptop met Kurzweil gebruikt.
  • De examens worden digitaal afgenomen waarbij het mogelijk is om gebruik te maken van auditieve ondersteuning.
  • 30 minuten tijdverlenging bij CE (Centraal Examen) toetsen.
  • Mondelinge afname van toetsen.
  • Dyslexiepas waarop de faciliteiten vermeld staan.
  • Leeslinialen, readingpen, “Daisy-speler” indien in bezit van de leerling

De dyslexiecoach begeleidt de leerling gedurende de hele schoolloopbaan. Naast individuele gesprekken vinden er ook bijeenkomsten plaats met alle leerlingen met dyslexie. Hier worden ervaringen uitgewisseld en wordt de gang van zaken besproken. 

Faciliteiten en begeleiding bij dyscalculie 
Leerlingen met een dyscalculieverklaring hebben recht op één of meer compenserende faciliteiten. Dit zijn: 

  • De leerling gebruikt altijd kladpapier (overzicht).
  • De leerling laten werken met een stapsgewijze aanpak (wat weet ik al, wat wil ik weten, hoe reken ik?). Geef in gevallen waar nodig de wenselijkheid van strategieverandering aan.
  • De leerling laten werken met de formulekaart.
  • De leerling wijzen op net en overzichtelijk werken.
  • De leerling krijgt extra tijd.
  • De leerling krijgt extra mondelinge uitleg.
  • De leerling mag alles met een rekenmachine maken.
  • De leerling krijgt eigen verantwoordelijkheid in de keuze van rekenstrategie. Leerling houdt hier aan vast.

04. Wettelijke aansprakelijkheid

De school kan niet aansprakelijk worden gesteld voor beschadiging aan of ontvreemding van eigendommen van leerlingen zoals schade aan kleding, fietsen, tassen e.d. Wij geven u in overweging om voor eigendommen van uw kind zoals een bril, een horloge of een mobiele telefoon een eigendommenverzekering af te sluiten die schade, verlies of diefstal dekt. 

Schade die door een leerling aan gebouw of meubilair wordt toegebracht, wordt op de ouders-verzorgers van betreffende leerling verhaald. 

05. Belangrijke instanties

De Leerplichtambtenaar 
Leerrecht.nl
T. 010 - 248 4040
info@leerrecht.nl
 

De Inspectie van het Onderwijs 
www.onderwijsinspectie.nl
T. 0800 - 8051 

De Schoolarts 
Van Hogendorplaan 501 
3135 BP Vlaardingen 
T 010 - 248 80 63 

05. Centrum voor Jeugd & Gezin (CJG)

Aan de school is een jeugdverpleegkundige van het Centrum voor Jeugd en Gezin Vlaardingen verbonden. De jeugdverpleegkundige organiseert iedere maand een inloopspreekuur. Daarnaast ziet hij/zij uw kind een aantal keer in klas 2 en in het jaar voor eindexamen op school. Bijvoorbeeld tijdens een gesprek of bij het afnemen van een (digitale) vragenlijst in de klas. 

Klas 2

In het tweede schooljaar heeft uw kind met de jeugdverpleegkundige een gesprek op school. Samen praten zij over hoe het met uw kind gaat. Tijdens dit gesprek kan uw kind vragen stellen over zijn/haar gezondheid en ontwikkeling. Voordat het gesprek plaatsvindt komt de jeugdverpleegkundige in de klas langs om twee vragenlijsten in te laten vullen. De antwoorden worden in het gesprek gebruikt. Ook vraagt hij/zij aan de mentor hoe het met uw kind gaat. De gesprekken en vragenlijsten worden altijd vertrouwelijk behandeld.

Jaar voor het eindexamen 

In het jaar voordat uw kind (mavo en vmbo) examen doet vullen zij een digitale gezondheidsvragenlijst in.  De vragenlijst bestaat uit vragen over de gezondheid en leefstijl. Na het invullen krijgen ze een persoonlijk gezondheidsprofiel te zien met de resultaten van de vragenlijst en handige tips. Aan de hand van de resultaten of als zij het zelf willen, nodigt de jeugdverpleegkundige hen uit voor een gesprek. De gesprekken en digitale gezondheidsvragenlijst worden altijd vertrouwelijk behandeld. 
 

Zorg- en Adviesteam  

De jeugdverpleegkundige neemt sporadisch deel aan de overleggen van het Zorg- en Adviesteam (ZAT) op school. Daar wordt de ontwikkeling besproken van leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. Het kan zijn dat uw kind extra wordt uitgenodigd. Het is ook mogelijk dat uw kind zelf een gesprek bij de jeugdverpleegkundige aanvraagt en/of langs gaat tijdens het inloopspreekuur. 

Alles onder één dak! 

Het CJG bij u in de buurt is dé plek waar ouders/verzorgers, kinderen, jongeren en professionals terecht kunnen met vragen over gezondheid, opvoeden, opgroeien en verzorging. Als u het nodig vindt, biedt het CJG u en uw kind (van -9 maanden tot 19 jaar) ook advies en ondersteuning. 

Er werken jeugdartsen, jeugdverpleegkundigen en pedagogen , om samen met u gezond en veilig opvoeden en opgroeien van uw kind mogelijk te maken. 

Contact 

Het CJG Vlaardingen is elke werkdag tussen 8.30 uur -1 7.00 uur te bereiken op de Burgemeester van Lierplein 5, 3134 ZB te Vlaardingen. 
T. 010-4608190. 

05. Centrum voor Jeugd & Gezin (CJG)

Aan de school is een jeugdverpleegkundige van het Centrum voor Jeugd en Gezin Vlaardingen verbonden. De jeugdverpleegkundige organiseert iedere maand een inloopspreekuur. Daarnaast ziet hij/zij uw kind een aantal keer in klas 1 en in het jaar voor eindexamen op school. Bijvoorbeeld tijdens een gesprek of bij het afnemen van een (digitale) vragenlijst in de klas. 
 

Klas 1 

In het eerste schooljaar heeft uw kind met de jeugdverpleegkundige een gesprek op school. Samen praten zij over hoe het met uw kind gaat. Tijdens dit gesprek kan uw kind vragen stellen over zijn/haar gezondheid en ontwikkeling. Voordat het gesprek plaatsvindt komt de jeugdverpleegkundige in de klas langs om twee vragenlijsten in te laten vullen. De antwoorden worden in het gesprek gebruikt. Ook vraagt hij/zij aan de mentor hoe het met uw kind gaat. De gesprekken en vragenlijsten worden altijd vertrouwelijk behandeld.

Jaar voor het eindexamen 

In het jaar voordat uw kind (mavo en vmbo) examen doet vullen zij een digitale gezondheidsvragenlijst in.  De vragenlijst bestaat uit vragen over de gezondheid en leefstijl. Na het invullen krijgen ze een persoonlijk gezondheidsprofiel te zien met de resultaten van de vragenlijst en handige tips. Aan de hand van de resultaten of als zij het zelf willen, nodigt de jeugdverpleegkundige hen uit voor een gesprek. De gesprekken en digitale gezondheidsvragenlijst worden altijd vertrouwelijk behandeld. 
 

Zorg- en Adviesteam  

De jeugdverpleegkundige neemt sporadisch deel aan de overleggen van het Zorg- en Adviesteam (ZAT) op school. Daar wordt de ontwikkeling besproken van leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. Het kan zijn dat uw kind extra wordt uitgenodigd. Het is ook mogelijk dat uw kind zelf een gesprek bij de jeugdverpleegkundige aanvraagt en/of langs gaat tijdens het inloopspreekuur. 
 

Alles onder één dak! 

Het CJG bij u in de buurt is dé plek waar ouders/verzorgers, kinderen, jongeren en professionals terecht kunnen met vragen over gezondheid, opvoeden, opgroeien en verzorging. Als u het nodig vindt, biedt het CJG u en uw kind (van -9 maanden tot 19 jaar) ook advies en ondersteuning. 

Er werken jeugdartsen, jeugdverpleegkundigen en pedagogen , om samen met u gezond en veilig opvoeden en opgroeien van uw kind mogelijk te maken. 

Contact 

Het CJG Vlaardingen is elke werkdag tussen 8.30 uur -1 7.00 uur te bereiken op de Burgemeester van Lierplein 5, 3134 ZB te Vlaardingen. 
T. 010-4608190. 

05. Centrum voor Jeugd & Gezin (CJG)

Aan de school is een jeugdverpleegkundige van het Centrum voor Jeugd en Gezin Vlaardingen verbonden. De jeugdverpleegkundige organiseert iedere maand een inloopspreekuur. Daarnaast ziet hij/zij uw kind een aantal keer in klas 1 en in het jaar voor eindexamen op school. Bijvoorbeeld tijdens een gesprek of bij het afnemen van een (digitale) vragenlijst in de klas. 
 

Klas 1 

In het eerste schooljaar heeft uw kind met de jeugdverpleegkundige een gesprek op school. Samen praten zij over hoe het met uw kind gaat. Tijdens dit gesprek kan uw kind vragen stellen over zijn/haar gezondheid en ontwikkeling. Voordat het gesprek plaatsvindt komt de jeugdverpleegkundige in de klas langs om twee vragenlijsten in te laten vullen. De antwoorden worden in het gesprek gebruikt. Ook vraagt hij/zij aan de mentor hoe het met uw kind gaat. De gesprekken en vragenlijsten worden altijd vertrouwelijk behandeld.

Jaar voor het eindexamen 

In het jaar voordat uw kind (mavo en vmbo) examen doet vullen zij een digitale gezondheidsvragenlijst in.  De vragenlijst bestaat uit vragen over de gezondheid en leefstijl. Na het invullen krijgen ze een persoonlijk gezondheidsprofiel te zien met de resultaten van de vragenlijst en handige tips. Aan de hand van de resultaten of als zij het zelf willen, nodigt de jeugdverpleegkundige hen uit voor een gesprek. De gesprekken en digitale gezondheidsvragenlijst worden altijd vertrouwelijk behandeld. 
 

Zorg- en Adviesteam  

De jeugdverpleegkundige neemt sporadisch deel aan de overleggen van het Zorg- en Adviesteam (ZAT) op school. Daar wordt de ontwikkeling besproken van leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. Het kan zijn dat uw kind extra wordt uitgenodigd. Het is ook mogelijk dat uw kind zelf een gesprek bij de jeugdverpleegkundige aanvraagt en/of langs gaat tijdens het inloopspreekuur. 
 

Alles onder één dak! 

Het CJG bij u in de buurt is dé plek waar ouders/verzorgers, kinderen, jongeren en professionals terecht kunnen met vragen over gezondheid, opvoeden, opgroeien en verzorging. Als u het nodig vindt, biedt het CJG u en uw kind (van -9 maanden tot 19 jaar) ook advies en ondersteuning. 

Er werken jeugdartsen, jeugdverpleegkundigen en pedagogen , om samen met u gezond en veilig opvoeden en opgroeien van uw kind mogelijk te maken. 

Contact 

Het CJG Vlaardingen is elke werkdag tussen 8.30 uur -1 7.00 uur te bereiken op de Burgemeester van Lierplein 5, 3134 ZB te Vlaardingen. 
T. 010-4608190. 

05. Centrum voor Jeugd & Gezin (CJG)

Aan de school is een jeugdverpleegkundige van het Centrum voor Jeugd en Gezin Vlaardingen verbonden. De jeugdverpleegkundige organiseert iedere maand een inloopspreekuur. Daarnaast ziet hij/zij uw kind een aantal keer in klas 1 en in het jaar voor eindexamen op school. Bijvoorbeeld tijdens een gesprek of bij het afnemen van een (digitale) vragenlijst in de klas. 
 

Klas 1 

In het eerste schooljaar heeft uw kind met de jeugdverpleegkundige een gesprek op school. Samen praten zij over hoe het met uw kind gaat. Tijdens dit gesprek kan uw kind vragen stellen over zijn/haar gezondheid en ontwikkeling. Voordat het gesprek plaatsvindt komt de jeugdverpleegkundige in de klas langs om twee vragenlijsten in te laten vullen. De antwoorden worden in het gesprek gebruikt. Ook vraagt hij/zij aan de mentor hoe het met uw kind gaat. De gesprekken en vragenlijsten worden altijd vertrouwelijk behandeld.

Jaar voor het eindexamen 

In het jaar voordat uw kind (mavo en vmbo) examen doet vullen zij een digitale gezondheidsvragenlijst in.  De vragenlijst bestaat uit vragen over de gezondheid en leefstijl. Na het invullen krijgen ze een persoonlijk gezondheidsprofiel te zien met de resultaten van de vragenlijst en handige tips. Aan de hand van de resultaten of als zij het zelf willen, nodigt de jeugdverpleegkundige hen uit voor een gesprek. De gesprekken en digitale gezondheidsvragenlijst worden altijd vertrouwelijk behandeld. 
 

Zorg- en Adviesteam  

De jeugdverpleegkundige neemt sporadisch deel aan de overleggen van het Zorg- en Adviesteam (ZAT) op school. Daar wordt de ontwikkeling besproken van leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. Het kan zijn dat uw kind extra wordt uitgenodigd. Het is ook mogelijk dat uw kind zelf een gesprek bij de jeugdverpleegkundige aanvraagt en/of langs gaat tijdens het inloopspreekuur. 
 

Alles onder één dak! 

Het CJG bij u in de buurt is dé plek waar ouders/verzorgers, kinderen, jongeren en professionals terecht kunnen met vragen over gezondheid, opvoeden, opgroeien en verzorging. Als u het nodig vindt, biedt het CJG u en uw kind (van -9 maanden tot 19 jaar) ook advies en ondersteuning. 

Er werken jeugdartsen, jeugdverpleegkundigen en pedagogen , om samen met u gezond en veilig opvoeden en opgroeien van uw kind mogelijk te maken. 

Contact 

Het CJG Vlaardingen is elke werkdag tussen 8.30 uur -1 7.00 uur te bereiken op de Burgemeester van Lierplein 5, 3134 ZB te Vlaardingen. 
T. 010-4608190. 

05. Contactgegevens

De Mavo Vos
Korhoenlaan 4
3136 ST  Vlaardingen


T. 010 850 35 70   E. info@demavovos.nl

Alle personeelsleden van De Mavo Vos beschikken over een e-mailadres, waarop zij o.a. voor ouders/verzorgers te bereiken zijn.
Daarnaast zijn zij tijdens schooltijden telefonisch te bereiken.

Directie 

mevrouw H.M. de Vlaam
devlaam@demavovos.nl

Afdelingsleiding 

mw. K. de Jong | Onderbouw 
dejong@demavovos.nl  
mw. B.A.P. van der Hout | Bovenbouw 
vanderhout@demavovos.nl  

LOB-coördinator 

dhr. M. van der Drift
vanderdrift@demavovos.nl

Zorgcoördinator 

mw. R. Moek moek@demavovos.nl

Counselors 

dhr. J. Verkade 
verkade@demavovos.nl
mw. L. Horn 
horn@demavovos.nl  
 

Docenten

Fatih Anul
Lisanne Horn
Samira El Haddouchi
Taner Ulusoy
Irene Baas
Tugba Anul
Sabah Yekhlef
Roselinde Kerkhof
Daphne Roos
Ralph Groen
Jaco Tettelaar
Naomi Jansen
Joeri Verkade
Diederik van Dalen
Vincent van der Horst
Marco Vroombout
Melissa de Wit
Rolien Moek
Maarten van der Drift
Tim de Bruin
Nasra Bakas Abdulrahman
Bianca van der Hout
Sylvia Blom
Kirsten de Jong
Lot Ribbens
Burak Coban
Julius Goossens
Vasuki Vallipuranathan
Gianni Garcia
Maudy Stroombergen
Olga Markovic

f.anul@demavovos.nl
horn@demavovos.nl
elhaddouchi@demavovos.nl
ulusoy@demavovos.nl
baas@demavovos.nl
anul@demavovos.nl
yekhlef@demavovos.nl
kerkhof@demavovos.nl
roos@demavovos.nl
groen@demavovos.nl
tettelaar@demavovos.nl
jansen@demavovos.nl
verkade@demavovos.nl
vandalen@demavovos.nl
vanderhorst@demavovos.nl
vroombout@demavovos.nl
dewit@demavovos.nl
moek@demavovos.nl
vanderdrift@demavovos.nl
debruin@demavovos.nl
bakas-abdoelrahman@demavovos.nl
vanderhout@demavovos.nl
s.blom@demavovos.nl
dejong@demavovos.nl
ribbens@demavovos.nl
coban@demavovos.nl
goossens@demavovos.nl
vvalli@demavovos.nl
garcia@demavovos.nl
stroombergen@hetlyceumvos.nl
markovic@demavovos.nl

 

Administratief personeel en OOP

Gerard Uiterschout
Bianca van der Velden
Sylvia de Ligt
Carien van der Burgt

uiterschout@demavovos.nl 
velden@demavovos.nl 
deligt@demavovos.nl 
vanderburgt@demavovos.nl

 

 

05. Contactgegevens

 
Het College Vos
Claudius Civilislaan 41
3132 JA Vlaardingen


T. 010 850 35 40   E. info@hetcollegevos.nl

Alle personeelsleden van Het College Vos beschikken over een e-mailadres, waarop zij o.a. voor ouders/verzorgers te bereiken zijn.
Daarnaast zijn zij tijdens schooltijden telefonisch te bereiken.

Directie

dhr. A. Veldboer
veldboer@hetcollegevos.nl

Afdelingsleiding 

mw. N. van Kooij - van Wamelen | onderbouw
wamelen@hetcollegevos.nl

mw. B. Veldkamp-Hartemink | Bovenbouw
veldkamp@hetcollegevos.nl

dhr. P. Wijntjes | Bovenbouw
wijntjes@hetcollegevos.nl

Leerlingcoördinatoren

mw. W. Vintges vintges@hetcollegevos.nl
mw. S. Taman taman@hetcollegevos.nl

Ondersteuningscoördinatoren

mw. G. van Gijn vangijn@hetcollegevos.nl
mw. S. Bispham bisphem@hetcollegevos.nl

Loopbaanoriëntatiebegeleider

dhr. D. Wijers wijers@hetcollegevos.nl
dhr. A. Odijk odijk@hetcollegevos.nl

 

Docenten

mw. Afallah
mw. Bijlsma
mw. Boere
mw. Bolhuis
mw. Corijn
mw. Degeling
dhr. Dogterom
dhr. Emekli
mw. Ergin
dhr. Finies
dhr. Gözek
mw. Hendriks
mw. Hindori
dhr. Huijser
mw. Huijsman-Plomp
mw. Kaba
dhr. van Klaveren
mw. Krull
mw. Lazet
dhr. van der Leije
mw. van der Linden
mw. van der Linden
dhr. Lyahyaoui
dhr. Ocak
dhr. Odijk
dhr. Odijk
dhr. Rauhé
dhr. Schouten
mw. Shafik
mw. Taman
mw. Tas
mw. Verkiel
dhr. Visser
dhr. Visser
dhr. Visser
dhr. van Waas
dhr. Wijers
dhr. Wijers
mw. van 't Wout
mw. Yilmaz
dhr. el Yousfi
dhr. Zonneveld

 

afallah@hetcollegevos.nl
bijlsma@hetcollegevos.nl
boere@hetcollegevos.nl
bolhuis@hetcollegevos.nl
corijn@hetcollegevos.nl
degeling@hetcollegevos.nl
dogterom@hetcollegevos.nl
emekli@hetcollegevos.nl
ergin@hetcollegevos.nl
finies@hetcollegevos.nl
gozek@hetcollegevos.nl
hendriks@hetcollegevos.nl
hindori@hetcollegevos.nl
huijser@hetcollegevos.nl
huijsmanplomp@hetcollegevos.nl
kaba@hetcollegevos.nl
vanklaveren@hetcollegevos.nl
krull@hetcollegevos.nl
lazet@hetcollegevos.nl
vanderleije@hetcollegevos.nl
cvanderlinden@hetcollegevos.nl
vanderlinden@hetcollegevos.nl
lyahyaoui@hetcollegevos.nl
ocak@hetcollegevos.nl
aodijk@hetcollegevos.nl
odijk@hetcollegevos.nl
rauhe@hetcollegevos.nl
schouten@hetcollegevos.nl
shafik@hetcollegevos.nl
taman@hetcollegevos.nl
tas@hetcollegevos.nl
verkiel@hetcollegevos.nl
fvisser@hetcollegevos.nl
visser@hetcollegevos.nl
t.visser@hetcollegevos.nl
vanwaas@hetcollegevos.nl
bwijers@hetcollegevos.nl
wijers@hetcollegevos.nl
vtwout@hetcollegevos.nl
yilmaz@hetcollegevos.nl
elyousfi@hetcollegevos.nl
gzonneveld@hetcollegevos.nl

 

 

Pagina 7 van 13Eerste   Vorige   2  3  4  5  6  [7]  8  9  10  11  Volgende   Laatste